Shuttle - FAQ og Fejlfinding

Her finder du svar på nogle af de spørgsmål, der kan opstå i forbindelse med din Shuttle.

shuttle
FAQ

Apple-computer med macOS 10.10 eller nyere.
Windows-kompatibel PC med Windows XP, Vista, Windows 7, Windows 8 og Windows 10.

Vi har en oversigt over Shuttle-indstillingsfiler, som kan downloades til Windows her og Mac her. Vælg indstillingerne for det program, du ønsker at anvende, og se på side 5 i Shuttles produktmanual, hvordan du importerer dem. Hvis det program, du anvender, ikke er med på listen, kan du oprette dine egne indstillinger ved at følge instruktionerne på side 2 og 3 i produktmanualen, søge efter brugernes egne indstillinger på Shuttle Forum eller kontakte os for at få yderligere hjælp.

Disse informationer kan også findes i forummet her.

Windows:
1. Download filen
2. Udpak filen, og tjek dens placering
3. Åbn Contour Shuttle Control Panel, og klik på Options
4. Vælg Import Settings

Shuttle settings


5. Gå til den placering, som du noterede dig på trin 2
6. Vælg filen med indstillinger
7. Klik på Open på skærmen
8. Klik på Apply på skærmen (meget vigtigt)


Mac v3-driver

1. Download filen
2. Udpak filen, og tjek dens placering
3. Åbn Contour Shuttle-appen, og klik på Settings Management Tools
(i nederste venstre hjørne af Shuttle App-vinduet)

Shuttle settings


4. Vælg Import Settings

Shuttle settings


5. Gå til den placering, som du noterede dig på trin 2
6. Vælg filen med indstillinger (filen har endelsen .shuttleSettings, for eksempel Final Cut Pro X.shuttleSettings).
7. Klik på Open på skærmen

 

Mac v2.2-driver og tidligere
1. Download filen
2. Udpak filen, og tjek dens placering
3. Åbn Contour Shuttle Control Panel, og klik på Options
4. Vælg Import Settings
5. Gå til den placering, som du noterede dig på trin 2
6. Vælg filen med indstillinger
7. Klik på Open på skærmen

 

Kontrollér, at Shuttle-ikonet er synligt på proceslinjen. Ikonet kan eventuelt være skjult. Klik på pil op, og træk Shuttle-ikonet til proceslinjen.

Shuttle settings

Når Shuttle-ikonet er synligt, skal du åbne det program, som du ønsker at bruge sammen med Shuttle. Hvis programmet allerede er åbent, skal du klikke på programvinduet for at aktivere det. Klik derefter på ikonet for at se, hvilken indstillingsfil der er sat et flueben ud for.

Shuttle settings

 

Hvis du har Windows 10 som styresystem, vil systemet automatisk deaktivere Shuttle-processerne.Åbn joblisten, vælg fanen Start, og find Shuttle-processerne. Sørg for, at de er sat til AKTIVÉR.

Processer på joblisten

På joblisten skal du klikke på filen og starte et nyt job.

Derefter skal du finde og åbne ShuttleHelper. Local Disc (C:) > Program Files (x86) > Contour Shuttle

Desværre ikke. Shuttle fungerer ved at generere tastetryk, som automatisk styres i retning af den applikation, der kører i forgrunden. Det gælder både for Mac og Windows.
  • Det første, du skal gøre, er at vise skjulte filer i Windows. Dette link viser, hvordan du gør https://support.microsoft.com/en-us/help/14201/windows-show-hidden-files.
  • Derefter skal du åbne mappen med makroer. C drive > ProgramData > Contour Design > Macros
  • Find den makro, som du vil kopiere, højreklik, klik på Kopiér, og indsæt den i mappen. Dermed opretter du en kopi af makroen fra driveren. Hvis du ændrer filnavnet i denne mappe, ændres filnavnet i driveren ikke, så du kan nøjes med at give filerne et nyt navn i driveren.
  • Gentag kopieringen, så mange gange det er nødvendigt, og foretag de nødvendige ændringer i driveren (nyt filnavn og ændringer af tastetryk).
Ikke i øjeblikket, vi fokuserer primært på Mac og Windows.

Hvis du arbejder med Flip-Q Pro telepromptersoftware, skal du være opmærksom på, at Shuttle kun fungerer, hvis du anvender den downloadede version af softwaren. Brugere har rapporteret om problemer ved brug af den version af Flip-Q Pro telepromptersoftwaren, der ligger på en USB-stick. Disse problemer lader kun til at forekomme i Windows-baserede systemer.

Hvis du har problemer med ShuttlePRO eller ShuttleXpress, når du anvender den version af Flip-Q Pro telepromptersoftwaren, der ligger på en USB-stick, kan du kontakte Prompter People.

Vigtig information til brugere af ShuttlePRO og ShuttleXpress:

MacOS kræver autorisation for at kunne installere drivere til din enhed. Vi anbefaler, at du afinstallerer driveren, geninstallerer driveren og derefter manuelt åbner System Preferences, klikker på Security & Privacy og derefter klikker på knappen Allow.

Hvis man ikke klikker på Allow inden for 30 minutter efter installationen af driveren, forsvinder muligheden for at vælge dette alternativ, og så er du nødt til at installere driveren igen. Når du har tilladt installation af drivere, skal du genstarte din Mac.

Hvis du stadig har problemer, kan du prøve at geninstallere driveren, klikke på Allow og derefter genstarte din Mac. Hvis det ikke løser problemet, kan det være nødvendigt at justere Mojave yderligere for at få Shuttle-driveren til at fungere.

Gå til afsnittet Security & Privacy under System Preferences. På fanen Privacy under Accessibility kan du tilføje applikationer, som du vil kontrollere på din computer. Prøv at tilføje Contour-driveren på denne fane. Feedback fra vores kunder indikerer, at dette som regel løser problemet.

Afinstallation af Shuttle-driveren fjerner ikke nødvendigvis alle spor efter driveren. Hvis ingen af ovenstående alternativer fungerer:

  • Kig under User & Groups, Login Items for at se, om der er et Contour-punkt med et gult advarselsikon til højre. I så fald kan du fjerne det ved at klikke på minus-tegnet.
  • Kig derefter under Security & Privacy, General Tab for at se, om du kan finde en knap, hvor du kan vælge ALLOW for Contour-driveren. Klik i så fald på knappen.
  • Geninstaller driveren, genstart computeren og se, om det gør en forskel.

 

Mangler du svar på dit problem?

Vi er her, for at hjælpe dig. Send os en forespørgsel, hvis du ikke kan finde svaret på dit spørgsmål. Herefter kontakter en af vores support medarbejdere dig.
Close Menu

Reducer smerter og forebyg spændinger med en ergonomisk mus.